Participarea la evenimentul „E-Fiscalitate – un pas spre normalitate?”

             Marți 17 septembrie , la Sala Milenium – strada Vasile Lucaciu, nr. 2 din Baia Mare a avut loc evenimentul „E-Fiscalitate – un pas spre normalitate?” organizat de către Asociația Întreprinzătorilor Maramureș – AIM, eveniment la care au participat oameni de afaceri, agenți economici și experți contabili din județele Maramureș, Sălaj și Satu Mare.

            Evenimentul face parte din proiectul „Prosperitate Regională – Parteneriat pentru Antreprenoriat”, realizat cu sprijinul Consiliului Județean Maramureș, sponsor premium în acest eveniment fiind firma Vlarox din Baia Mare.

 

            Invitați speciali la acest eveniment au fost d-na Valentina Saygo – fost Secretar de Stat în Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, expert contabil și consilier fiscal, recunoscută pentru expertiza sa vastă și abordările inovatoare în cei peste 20 de ani de activitate în domeniul financiar, toate acestea reflectându-se în ceea ce se numește astăzi Ask for Accounting SRL și dl conf. univ. dr. Constantin Cucoșel – președintele CECCAR – Filiala Maramureș, care au adus în discuție perspectivele pe care le deschide digitalizarea pentru profesioniștii din domeniul contabil și fiscal.

               

                Cu această ocazie au fost abordate următoarele teme:

               ✅ Obligațiile fiscale în era digitală impuse de ANAF: e-Factura, e-TVA, e-Case de marcat și e-Transport – inclusiv termenele de declarare, de raportare și cerințele specifice fiecăruia.

               ⚠ Sancțiuni și amenzi pentru neconformarea respectării termenelor de declarare și raportare.

              🛠 Cum să gestionați disfuncționalitățile sistemelor și să vă conformați rapid.

              🚀 Strategii de evitare a amenzilor: Descoperă cele mai bune practici și soluții care vă vor ajuta să vă conformați rapid și eficient, fără să fiți afectați de eventualele disfuncționalități ale sistemelor.

              📋 Recomandări practice: Învață cum să gestionezi și să optimizezi noile obligații fiscale digitale pentru a economisi timp și a reduce stresul.

               ❗ Notificarea E-TVA reglementată prin Ordinul ANAF nr. 6234/2024 prin care s-a aprobat modelul și conținutul formularului Notificare de conformare RO e-TVA și procedura de transmitere a formularului.

              📋 Reguli de impozitare a microîntreprinderilor aplicabile de la 1 ianuarie 2024, introduse prin O.U.G. nr. 115/2023.

              📋 Măsuri privind amnistia fiscală, prevăzute de O.U.G. nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative.

              📋 Modificări și completări ale Codului de procedură fiscală, cuprinse în proiectul de Ordonanţă pentru modificarea și completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, lansat în dezbatere publică de  Ministerul Finanțelor în data de 31 iulie 2024, precum și măsurile și propunerile formulate de CECCAR și transmise Ministerului Finanțelor.

 

             Temele prezentate au prezentat un interes deosebit din partea participanților care au adresat numeroase întrebări invitaților speciali, aceștia purtând un dialog interactiv cu participanții la acest eveniment.


            În final, președintele Asociației Întreprinzătorilor Maramureș, d-na Iluț Diana, care este și expert contabil, membru al Filialei CECCAR Maramureș, a adresat mulțumiri tutror participanților și invitaților la eveniment, cu propunerea de se organiza astfel de evenimente și în viitor, ocazie cu care să fie prezentate și dezbătute și  alte teme legate de digitalizarea sistemului fiscal și problemele practice cu care se confruntă atât mediul de afaceri, cât și experții contabili și contabilii din cadrul firmelor.

 

Președinte Filiala CECCAR Maramureș 

Conf. univ. dr. Cucoșel Constantin

 

Leave your comment