Corpul Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania - Filiala Maramures




Guvernanța corporativă, managementul riscurilor și controlul intern, o nouă publicație care vine în sprijinul stagiarilor, în curs de apariție la Editura CECCAR

Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR) lansează o nouă publicație de mare utilitate, destinată îndeosebi stagiarilor din anul III – Guvernanța corporativă, managementul riscurilor și controlul intern.
Cititi intregul articol aici
http://ceccar.ro/ro/?p=14708


Ghidul pentru pregătirea candidaților la examenul de acces la stagiul pentru obținerea calității de expert contabil și de contabil autorizat”, în curând la dispoziția tuturor celor interesați

Adriana Popa, coordonatorul lucrării: „Ghidul oferă o sinteză a aspectelor componente ale întregului proces de pregătire a candidatului”.
Cititi intregul articol aici
http://ceccar.ro/ro/?p=14703
 


 

Noutăți fiscale europene din Buletinul de știri ETAF de săptămâna aceasta

Politica fiscală a UE, în centrul dezbaterii candidaților la președinția Comisiei Europene

Miercuri, 16 mai a.c., candidații pentru șefia Comisiei Europene au participat la o dezbatere electorală, organizată la Bruxelles, referitoare la cele mai importante teme de pe agenda UE, printre care și politica fiscală.
Cititi intregul articol aici
http://ceccar.ro/ro/?p=14696


 

MFP a publicat proiectul de ordin pentru aprobarea modelului, conținutului, modalității de depunere și de gestionare a „Declarației privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate”

Ministerul Finanțelor Publice (MFP), împreună cu Ministerul Muncii și Justiției Sociale (MMJS) și Ministerul Sănătății, au inițiat un proiect de ordin comun care stabilește modelul, conținutul și modalitatea de depunere și de gestionare a Declarației privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate – formularul 112, ca urmare a modificărilor legislative apărute în domeniul asigurărilor sociale, precum și a celor din domeniul legislației fiscale, precizează MFP, într-un comunicat.

Articol complet îl puteți consulta în revista CECCAR Business Magazine.


 

Standardele Internaționale de Educație, disponibile acum în limba română

Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România pune la dispoziția membrilor, potențialilor membri și altor părți interesate Standardele Internaționale de Educație (IES), publicate de Consiliul pentru Standarde Internaționale de Educație Contabilă (IAESB) din cadrul IFAC, inclusiv IES 7 Dezvoltarea profesională continuă (revizuit), publicat în decembrie 2018.
Cititi intregul articol aici
 http://ceccar.ro/ro/?p=14634


 

Noutăți fiscale europene din buletinul de știri ETAF de săptămâna aceasta

Politica fiscală a UE în programele politice ale principalelor partide europene

Aproape orice program sau manifest al principalelor partide politice înscrise în cursa pentru alegerile europene include o referire la problema „impozitării echitabile”. În comparație cu campania electorală din 2014, cea mai abruptă schimbare referitoare la fiscalitate este întreprinsă de PPE, tematica fiscalității nefiind atinsă în campania precedentă.
Cititi intregul articol aici
http://ceccar.ro/ro/?p=14609


 

Noutăți fiscale europene din buletinul de știri ETAF de săptămâna aceasta

Comisia Europeană propune scutiri de TVA pentru livrarea de bunuri și servicii destinate utilizării de către forțele armate

Miercuri, 24 aprilie a.c., Comisia Europeană a adoptat o propunere de Directivă a Consiliului privind scutirea de la accize și TVA pentru livrările către forțele armate care își desfășoară activitatea în afara statului membru de origine și participă la un efort european comun de apărare. 

Cititi intregul articol aici

http://ceccar.ro/ro/?p=14557

 


 

Buletinul de știri Accountancy Europe – aprilie 2019

Accountancy Europe a publicat buletinul de știri aferent lunii aprilie, disponibil direct pe site-ul organizației.

Cititi intregul articol aici

http://ceccar.ro/ro/?p=14560

 


 

Noul standard internațional privind contractele de asigurare, IFRS 17, disponibil acum și în limba română

Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România vă pune la dispoziție un nou material profesional util – o broșură în format electronic ce conține traducerea în limba română a noului standard emis de Fundația IFRS în 2017, IFRS 17 Contracte de asigurare, și a IFRIC 23 Incertitudini în privința tratamentelor impozitului pe profit.

Cititi intregul articol aici

http://ceccar.ro/ro/?p=14550


 

„Touch Nordic” – Turku (Finlanda), 17-18 iunie 2019

 

În perioada 17-18 iunie a.c. va avea loc, în orașul Turku (Finlanda), Touch Nordic, eveniment B2B internațional care aduce laolată companii private și publice, agenții guvernamentale de comerț și promovare din întreaga lume cu scopul dezvoltării de parteneriate de afaceri.
Cititi intregul articol aici
http://ceccar.ro/ro/?p=14502
 


Documentele de poziție ale IFAC, disponibile acum în limba română

Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR) pune la dispoziția membrilor și altor părți interesate documentele de poziție politică (PPP) ale IFAC relevante pentru profesioniștii contabili, acestea putând fi accesate din secțiunea Publicații – Organisme internaționale – Documente de poziție de pe site-ul CECCAR.
Cititi intregul articol aici
http://ceccar.ro/ro/?p=14487


 Raportul IFAC privind „Rolul contabililor în gestionarea eficientă a riscurilor în întreprinderi”, disponibil la secțiunea Publicații

Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR) a tradus raportul privind Rolul contabililor în gestionarea eficientă a riscurilor în întreprinderi, publicat de IFAC în ianuarie 2019, care arată că profesioniștii contabili pot avea o contribuție semnificativă în trecerea de la o abordare reactivă față de gestionarea riscurilor la procese care să adauge cu adevărat valoare în procesul decizional și să sprijine organizațiile în atenuarea incertitudinilor și îndeplinirea obiectivelor lor.
Cititi intregul articol aici
http://ceccar.ro/ro/?p=14477
 


 

„Accountancy Profession Strategic Forum”, Malta, 2019

În data de 11 aprilie 2019, o delegație a Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România a participat la cea de-a VII-a ediție a Forumului Anual APS (Accountancy Profession Strategic Forum), organizat de ICAEW (The Institute of Chartered Accountants in England and Wales) în Malta.
 
Cititi intregul articol aici
http://ceccar.ro/ro/?p=14432
 

 

Șef birou stagiu și pregătire profesională – Filiala CECCAR Harghita

Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România organizează concurs la sediul Filialei CECCAR Harghita, din Str. Harghita nr. 11, în vederea ocupării postului de șef Birou stagiu și pregătire profesională, cu contract de muncă pe perioadă nedeterminată și program de lucru de 8 ore/zi.

Condiţiile generale pentru persoana care participă la concurs:
  • cetăţenia română, cetăţenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparţinând Spaţiului Economic European şi domiciliul în România;
  • cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
  • vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
  • capacitate deplină de exerciţiu;
  • starea de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
  • îndeplineşte condiţiile de studii şi, de vechime sau alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului;
  • nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului ori contra autorităţii, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiţiei, de fals ori a unor fapte de corupţie sau a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea.
Condiţii specifice și cerințe de participare la concurs:
  • studii superioare economice;
  • capacitate de analiză şi sinteză;
  • abilităţi excelente de organizare, prioritizare şi comunicare;
  • rezistenţă la stres, flexibilitate, atenţie la detalii, minuţios, perseverenţă şi disponibilitate pentru program prelungit;
  • cunoştinţe Microsoft Office, nivel mediu;
  • comportament profesional integru şi conduită ireproşabilă.
Concursul se desfăşoară la sediul Filialei CECCAR Harghita, după cum urmează:
  • dosarele de înscriere se vor depune până la data 23 aprilie 2019 inclusiv, după următorul program: de luni până vineri între orele 9.00-17.00 la sediul Filialei CECCAR Harghita;
  • proba scrisă are loc în data de 24 aprilie 2019, ora 9.00;
  • susținerea interviului are loc la data de 24 aprilie 2019, ora 9.00;
  • comunicarea rezultatelor concursului se face prin specificarea menţiunii «admis» sau «respins» prin afişare la sediul filialei CECCAR Harghita.
Acte necesare pentru dosarul de înscriere la concurs:
  • cerere de înscriere la concurs;
  • CV-ul semnat pe fiecare pagină;
  • copia actului de identitate;
  • copiile diplomelor de studii şi a altor acte care să ateste efectuarea unor specializări;
  • copia carnetului de muncă sau, dupa caz, o adeverinţă care să ateste vechimea în muncă şi, după caz, în specialitatea studiilor necesare ocupării postului (conform Ordinului ANFP nr. 192/2013 pentru aprobarea formatului standard al adeverinţei care atestă vechimea în muncă şi vechimea în specialitatea studiilor);
  • adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate (adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătăţii Publice).
BIBLIOGRAFIE
  • Ordonanța Guvernului nr. 65/19 august 1994 privind organizarea activității de expertiză contabilă și a contabililor autorizați, republicată;
  • Regulamentul de Organizare și Funcționare a Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România, republicat;
  • Standardul profesional nr.38 privind pregătirea profesională continua a profesioniștilor contabili.


 

Articol IFAC: Eficacitatea organizațiilor internaționale, esențială pentru soluționarea provocărilor globale

IFAC a găzduit, recent, cea de-a șasea ediție a întâlnirii cu tema Parteneriatul organizațiilor internaționale pentru  o reglementare eficientă, susținută de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE).
Cititi intregul articol aici
http://ceccar.ro/ro/?p=14415


 

Posturi vacante Filiala CECCAR Bihor: secretar și sef Birou stagiu și dezvoltare profesională

Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România organizează concurs la sediul Filialei CECCAR Bihor din Str. Emanuil Gojdu nr. 29, Bl. A9, Et. 1, jud. Bihor, în vederea ocupării unui post de secretar, pe perioadă nedeterminată, și a unui post de Șef birou stagiu și dezvoltare profesională cu contract de muncă pe perioadă determinată și program de lucru de 8 ore/zi.

Condiţiile generale pentru persoana care participă la concurs:
  • cetăţenia română, cetăţenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparţinând Spaţiului Economic European şi domiciliul în România;
  • cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
  • vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
  • capacitate deplină de exerciţiu;
  • starea de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
  • îndeplineşte condiţiile de studii şi, de vechime sau alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului;
  • nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului ori contra autorităţii, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiţiei, de fals ori a unor fapte de corupţie sau a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea.
Condiţii specifice și cerințe de participare la concurs:
  • studii superioare economice;
  • capacitate de analiză şi sinteză;
  • abilităţi excelente de organizare, prioritizare şi comunicare;
  • rezistenţă la stres, flexibilitate, atenţie la detalii, minuţiozitate, perseverenţă şi disponibilitate pentru program prelungit;
  • cunoştinţe Microsoft Office, nivel mediu;
  • comportament profesional integru şi conduită ireproşabilă.
Concursul se desfăşoară la sediul Filialei CECCAR Bihor, după cum urmează:
  • dosarele de înscriere se vor depune până la data 19.04.2019, ora 12.00, la sediul Filialei CECCAR Bihor;
  • proba scrisă, proba de verificare a abilităților de utilizare a calculatorului și interviul vor avea loc în data de 22.04.2019, ora 9.30, la sediul filialei Bihor;
  • comunicarea rezultatelor concursului se face prin specificarea menţiunii «admis» sau «respins» prin afişare la sediul Filialei CECCAR Bihor.
Acte necesare pentru dosarul de înscriere la concurs:
  • cerere de înscriere la concurs;
  • CV-ul semnat pe fiecare pagină;
  • copia actului de identitate ;
  • copiile diplomelor de studii şi a altor acte care să ateste efectuarea unor specializări;
  • copia carnetului de muncă sau, dupa caz, o adeverinţă care să ateste vechimea în muncă şi, după caz, în specialitatea studiilor necesare ocupării postului (conform Ordinului ANFP nr. 192/2013 pentru aprobarea formatului standard al adeverinţei care atestă vechimea în muncă şi vechimea în specialitatea studiilor);
  • adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate (adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătăţii Publice).
BIBLIOGRAFIE:
  • Ordonanța Guvernului nr. 65/19 august 1994 privind organizarea activității de expertiză contabilă și a contabililor autorizați, republicată;
  • Regulamentul de Organizare și Funcționare a Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România, republicat;
  • Standardul profesional nr. 38 privind pregătirea profesională continua a profesioniștilor contabili.


 

Conferinţa Științifică Internaţională „Contabilitatea și educația contabilă în societatea digitală”

În perioada 4-5 aprilie 2019 a avut loc, la Chișinău, cea de-a VIII-a ediție a Conferinței Științifice Internaţionale cu tema Contabilitatea și Educația Contabilă în Societatea Digitală, dedicată celebrării Zilei Profesionale a Contabilului din Republica Moldova. 

 

Cititi articolul intreg aici

http://ceccar.ro/ro/?p=14397

 


 

Noutăți fiscale europene din buletinul de știri ETAF de săptămâna aceasta

 

Controale vamale în cazul unui Brexit fără acord
 

La 3 aprilie a.c., Comisarul Pierre Moscovici, a reamintit consecințele vamale ale unui Brexit fără acord: dacă Marea Britanie ar părăsi UE fără un acord, aceasta ar deveni  imediat o țară terță, suportând consecințele aplicării imediate a Codului Vamal al Uniunii, cu referire la traficul de mărfuri din Regatul Unit. 

Cititi articolul intreg aici

http://ceccar.ro/ro/?p=14356

 


 

„Qatar Investment Expo”, Doha, 30 septembrie-2 octombrie 2019

În perioada 30 septembrie-2 octombrie 2019 va avea loc, în orașul Doha, Expoziţia şi Conferinţa pentru Investiţii Qatar Investment Expo 2019, ce oferă o platformă ideală antreprenorilor, deţinătorilor de proiecte şi investitorilor de a relaţiona în scopul asocierii în parteneriate.
Cititi articolul intreg aici
http://ceccar.ro/ro/?p=14345


 

Conferința Națională a CECCAR. Alegeri pentru Comisia superioară de disciplină

La Brașov s-a reunit sâmbătă, 30 martie a.c., Conferința Națională a CECCAR, constituită din membrii Consiliului Superior al Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR), membrii consiliilor filialelor, ai Comisiei superioare de disciplină, ai comisiilor de disciplină ale filialelor, precum și reprezentanți ai filialelor, desemnați de adunările generale.
Cititi articolul intreg aici
 http://ceccar.ro/ro/?p=14321
 


 

ANAF a publicat pe site-ul instituției Registrul entităților/unităților de cult pentru care se acordă deduceri fiscale

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a publicat pe portalul instituției Registrul entităților/unităților de cult pentru care se acordă deduceri fiscale. Acesta este disponibil la rubrica Servicii Online – poziția 14.
Cititi intre anuntul aici
http://ceccar.ro/ro/?p=14284
 

 

 

 

 

 

 

Forumul OECD 2018 și Conferința Ministerială

 

Lideri și factori de decizie din toate sectoarele societății civile – actuali și foști șefi de stat și de guvern, directori executivi, lideri din mari ONG-uri și sindicate,

membri proeminenți din media și universități de renume – se reunesc în fiecare an la Paris pentru a dezbate cele mai presante provocări economice și sociale cu care se confruntă societatea. Forumul OECD 2018 a avut loc în zilele de 29 și 30 mai a.c. în săptămâna OECD, la Centrul de conferințe al Organizației, fiind urmat de Conferința ministerială din 31 mai-1 iunie 2018.

Principala temă pe care s-a axat Forumul din acest an a fost „Ce ne unește” în contextul unei serii de evenimente politice care au zdruncinat toate fundamentele și care au pus sub semnul întrebării colaborarea internațională, temă strâns legată de cea a ediției din anul anterior, „Concilierea decalajelor”.

Sesiunile și atelierele forumului s-au concentrat pe elementele esențiale ale cooperării internaționale: aspirații privind valorile, dorințele, preocupările, anxietățile și spațiile ce ne unesc. Aspirațiile pentru locuri de muncă mai bune, sănătate, educație și oportunitățile transcend frontierele, culturile și identitățile precum și valori precum echitate, respect, solidaritate și încredere.

Invitatul special al ediției din acest an, Președintele Republicii franceze, Emmanuel Macron, a adresat forumului discursul-cheie al întâlnirii ministeriale pe care a prezidat-o în acest an,  despre reformarea fundamentelor cooperării internaționale reprezentate de multilateralism. Pentru a putea susține refondarea multilateralismului în orice democrație trebuie tratate mai întâi problemele interne cauzate de globalizare și avuți în vedere trei piloni: răspundere 

 
 

http://ceccar.ro/ro/?p=14439


 

„Accountancy Profession Strategic Forum”, Malta, 2019

În data de 11 aprilie 2019, o delegație a Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România a participat la cea de-a VII-a ediție a Forumului Anual APS (Accountancy Profession Strategic Forum), organizat de ICAEW (The Institute of Chartered Accountants in England and Wales) în Malta.
 
Cititi intregul articol aici
http://ceccar.ro/ro/?p=14432
 

 

Șef birou stagiu și pregătire profesională – Filiala CECCAR Harghita

Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România organizează concurs la sediul Filialei CECCAR Harghita, din Str. Harghita nr. 11, în vederea ocupării postului de șef Birou stagiu și pregătire profesională, cu contract de muncă pe perioadă nedeterminată și program de lucru de 8 ore/zi.

Condiţiile generale pentru persoana care participă la concurs:
  • cetăţenia română, cetăţenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparţinând Spaţiului Economic European şi domiciliul în România;
  • cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
  • vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
  • capacitate deplină de exerciţiu;
  • starea de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
  • îndeplineşte condiţiile de studii şi, de vechime sau alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului;
  • nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului ori contra autorităţii, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiţiei, de fals ori a unor fapte de corupţie sau a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea.
Condiţii specifice și cerințe de participare la concurs:
  • studii superioare economice;
  • capacitate de analiză şi sinteză;
  • abilităţi excelente de organizare, prioritizare şi comunicare;
  • rezistenţă la stres, flexibilitate, atenţie la detalii, minuţios, perseverenţă şi disponibilitate pentru program prelungit;
  • cunoştinţe Microsoft Office, nivel mediu;
  • comportament profesional integru şi conduită ireproşabilă.
Concursul se desfăşoară la sediul Filialei CECCAR Harghita, după cum urmează:
  • dosarele de înscriere se vor depune până la data 23 aprilie 2019 inclusiv, după următorul program: de luni până vineri între orele 9.00-17.00 la sediul Filialei CECCAR Harghita;
  • proba scrisă are loc în data de 24 aprilie 2019, ora 9.00;
  • susținerea interviului are loc la data de 24 aprilie 2019, ora 9.00;
  • comunicarea rezultatelor concursului se face prin specificarea menţiunii «admis» sau «respins» prin afişare la sediul filialei CECCAR Harghita.
Acte necesare pentru dosarul de înscriere la concurs:
  • cerere de înscriere la concurs;
  • CV-ul semnat pe fiecare pagină;
  • copia actului de identitate;
  • copiile diplomelor de studii şi a altor acte care să ateste efectuarea unor specializări;
  • copia carnetului de muncă sau, dupa caz, o adeverinţă care să ateste vechimea în muncă şi, după caz, în specialitatea studiilor necesare ocupării postului (conform Ordinului ANFP nr. 192/2013 pentru aprobarea formatului standard al adeverinţei care atestă vechimea în muncă şi vechimea în specialitatea studiilor);
  • adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate (adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătăţii Publice).
BIBLIOGRAFIE
  • Ordonanța Guvernului nr. 65/19 august 1994 privind organizarea activității de expertiză contabilă și a contabililor autorizați, republicată;
  • Regulamentul de Organizare și Funcționare a Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România, republicat;
  • Standardul profesional nr.38 privind pregătirea profesională continua a profesioniștilor contabili.


 

Articol IFAC: Eficacitatea organizațiilor internaționale, esențială pentru soluționarea provocărilor globale

IFAC a găzduit, recent, cea de-a șasea ediție a întâlnirii cu tema Parteneriatul organizațiilor internaționale pentru  o reglementare eficientă, susținută de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE).
Cititi intregul articol aici
http://ceccar.ro/ro/?p=14415


 

Posturi vacante Filiala CECCAR Bihor: secretar și sef Birou stagiu și dezvoltare profesională

Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România organizează concurs la sediul Filialei CECCAR Bihor din Str. Emanuil Gojdu nr. 29, Bl. A9, Et. 1, jud. Bihor, în vederea ocupării unui post de secretar, pe perioadă nedeterminată, și a unui post de Șef birou stagiu și dezvoltare profesională cu contract de muncă pe perioadă determinată și program de lucru de 8 ore/zi.

Condiţiile generale pentru persoana care participă la concurs:
  • cetăţenia română, cetăţenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparţinând Spaţiului Economic European şi domiciliul în România;
  • cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
  • vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
  • capacitate deplină de exerciţiu;
  • starea de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
  • îndeplineşte condiţiile de studii şi, de vechime sau alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului;
  • nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului ori contra autorităţii, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiţiei, de fals ori a unor fapte de corupţie sau a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea.
Condiţii specifice și cerințe de participare la concurs:
  • studii superioare economice;
  • capacitate de analiză şi sinteză;
  • abilităţi excelente de organizare, prioritizare şi comunicare;
  • rezistenţă la stres, flexibilitate, atenţie la detalii, minuţiozitate, perseverenţă şi disponibilitate pentru program prelungit;
  • cunoştinţe Microsoft Office, nivel mediu;
  • comportament profesional integru şi conduită ireproşabilă.
Concursul se desfăşoară la sediul Filialei CECCAR Bihor, după cum urmează:
  • dosarele de înscriere se vor depune până la data 19.04.2019, ora 12.00, la sediul Filialei CECCAR Bihor;
  • proba scrisă, proba de verificare a abilităților de utilizare a calculatorului și interviul vor avea loc în data de 22.04.2019, ora 9.30, la sediul filialei Bihor;
  • comunicarea rezultatelor concursului se face prin specificarea menţiunii «admis» sau «respins» prin afişare la sediul Filialei CECCAR Bihor.
Acte necesare pentru dosarul de înscriere la concurs:
  • cerere de înscriere la concurs;
  • CV-ul semnat pe fiecare pagină;
  • copia actului de identitate ;
  • copiile diplomelor de studii şi a altor acte care să ateste efectuarea unor specializări;
  • copia carnetului de muncă sau, dupa caz, o adeverinţă care să ateste vechimea în muncă şi, după caz, în specialitatea studiilor necesare ocupării postului (conform Ordinului ANFP nr. 192/2013 pentru aprobarea formatului standard al adeverinţei care atestă vechimea în muncă şi vechimea în specialitatea studiilor);
  • adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate (adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătăţii Publice).
BIBLIOGRAFIE:
  • Ordonanța Guvernului nr. 65/19 august 1994 privind organizarea activității de expertiză contabilă și a contabililor autorizați, republicată;
  • Regulamentul de Organizare și Funcționare a Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România, republicat;
  • Standardul profesional nr. 38 privind pregătirea profesională continua a profesioniștilor contabili.


 

Conferinţa Științifică Internaţională „Contabilitatea și educația contabilă în societatea digitală”

În perioada 4-5 aprilie 2019 a avut loc, la Chișinău, cea de-a VIII-a ediție a Conferinței Științifice Internaţionale cu tema Contabilitatea și Educația Contabilă în Societatea Digitală, dedicată celebrării Zilei Profesionale a Contabilului din Republica Moldova. 

 

Cititi articolul intreg aici

http://ceccar.ro/ro/?p=14397

 


 

Noutăți fiscale europene din buletinul de știri ETAF de săptămâna aceasta

 

Controale vamale în cazul unui Brexit fără acord
 

La 3 aprilie a.c., Comisarul Pierre Moscovici, a reamintit consecințele vamale ale unui Brexit fără acord: dacă Marea Britanie ar părăsi UE fără un acord, aceasta ar deveni  imediat o țară terță, suportând consecințele aplicării imediate a Codului Vamal al Uniunii, cu referire la traficul de mărfuri din Regatul Unit. 

Cititi articolul intreg aici

http://ceccar.ro/ro/?p=14356

 


 

„Qatar Investment Expo”, Doha, 30 septembrie-2 octombrie 2019

În perioada 30 septembrie-2 octombrie 2019 va avea loc, în orașul Doha, Expoziţia şi Conferinţa pentru Investiţii Qatar Investment Expo 2019, ce oferă o platformă ideală antreprenorilor, deţinătorilor de proiecte şi investitorilor de a relaţiona în scopul asocierii în parteneriate.
Cititi articolul intreg aici
http://ceccar.ro/ro/?p=14345


 

Conferința Națională a CECCAR. Alegeri pentru Comisia superioară de disciplină

La Brașov s-a reunit sâmbătă, 30 martie a.c., Conferința Națională a CECCAR, constituită din membrii Consiliului Superior al Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR), membrii consiliilor filialelor, ai Comisiei superioare de disciplină, ai comisiilor de disciplină ale filialelor, precum și reprezentanți ai filialelor, desemnați de adunările generale.
Cititi articolul intreg aici
 http://ceccar.ro/ro/?p=14321
 


 

ANAF a publicat pe site-ul instituției Registrul entităților/unităților de cult pentru care se acordă deduceri fiscale

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a publicat pe portalul instituției Registrul entităților/unităților de cult pentru care se acordă deduceri fiscale. Acesta este disponibil la rubrica Servicii Online – poziția 14.
Cititi intre anuntul aici
http://ceccar.ro/ro/?p=14284
 

 

 

 

 

 

 

Forumul OECD 2018 și Conferința Ministerială

 

 

Lideri și factori de decizie din toate sectoarele societății civile – actuali și foști șefi de stat și de guvern, directori executivi, lideri din mari ONG-uri și sindicate,

membri proeminenți din media și universități de renume – se reunesc în fiecare an la Paris pentru a dezbate cele mai presante provocări economice și sociale cu care se confruntă societatea. Forumul OECD 2018 a avut loc în zilele de 29 și 30 mai a.c. în săptămâna OECD, la Centrul de conferințe al Organizației, fiind urmat de Conferința ministerială din 31 mai-1 iunie 2018.

Principala temă pe care s-a axat Forumul din acest an a fost „Ce ne unește” în contextul unei serii de evenimente politice care au zdruncinat toate fundamentele și care au pus sub semnul întrebării colaborarea internațională, temă strâns legată de cea a ediției din anul anterior, „Concilierea decalajelor”.

Sesiunile și atelierele forumului s-au concentrat pe elementele esențiale ale cooperării internaționale: aspirații privind valorile, dorințele, preocupările, anxietățile și spațiile ce ne unesc. Aspirațiile pentru locuri de muncă mai bune, sănătate, educație și oportunitățile transcend frontierele, culturile și identitățile precum și valori precum echitate, respect, solidaritate și încredere.

Invitatul special al ediției din acest an, Președintele Republicii franceze, Emmanuel Macron, a adresat forumului discursul-cheie al întâlnirii ministeriale pe care a prezidat-o în acest an,  despre reformarea fundamentelor cooperării internaționale reprezentate de multilateralism. Pentru a putea susține refondarea multilateralismului în orice democrație trebuie tratate mai întâi problemele interne cauzate de globalizare și avuți în vedere trei piloni: răspundere 


Noutăți fiscale europene din buletinul de știri ETAF de săptămâna aceasta

Comisia Europeană relansează propunerea de vot cu majoritate calificată în domeniul impozitării energiei

 
 
Cititi intregul articol aici
http://ceccar.ro/ro/?p=14439


 

„Accountancy Profession Strategic Forum”, Malta, 2019

În data de 11 aprilie 2019, o delegație a Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România a participat la cea de-a VII-a ediție a Forumului Anual APS (Accountancy Profession Strategic Forum), organizat de ICAEW (The Institute of Chartered Accountants in England and Wales) în Malta.
 
Cititi intregul articol aici
http://ceccar.ro/ro/?p=14432
 

 

Șef birou stagiu și pregătire profesională – Filiala CECCAR Harghita

Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România organizează concurs la sediul Filialei CECCAR Harghita, din Str. Harghita nr. 11, în vederea ocupării postului de șef Birou stagiu și pregătire profesională, cu contract de muncă pe perioadă nedeterminată și program de lucru de 8 ore/zi.

Condiţiile generale pentru persoana care participă la concurs:
  • cetăţenia română, cetăţenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparţinând Spaţiului Economic European şi domiciliul în România;
  • cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
  • vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
  • capacitate deplină de exerciţiu;
  • starea de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
  • îndeplineşte condiţiile de studii şi, de vechime sau alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului;
  • nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului ori contra autorităţii, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiţiei, de fals ori a unor fapte de corupţie sau a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea.
Condiţii specifice și cerințe de participare la concurs:
  • studii superioare economice;
  • capacitate de analiză şi sinteză;
  • abilităţi excelente de organizare, prioritizare şi comunicare;
  • rezistenţă la stres, flexibilitate, atenţie la detalii, minuţios, perseverenţă şi disponibilitate pentru program prelungit;
  • cunoştinţe Microsoft Office, nivel mediu;
  • comportament profesional integru şi conduită ireproşabilă.
Concursul se desfăşoară la sediul Filialei CECCAR Harghita, după cum urmează:
  • dosarele de înscriere se vor depune până la data 23 aprilie 2019 inclusiv, după următorul program: de luni până vineri între orele 9.00-17.00 la sediul Filialei CECCAR Harghita;
  • proba scrisă are loc în data de 24 aprilie 2019, ora 9.00;
  • susținerea interviului are loc la data de 24 aprilie 2019, ora 9.00;
  • comunicarea rezultatelor concursului se face prin specificarea menţiunii «admis» sau «respins» prin afişare la sediul filialei CECCAR Harghita.
Acte necesare pentru dosarul de înscriere la concurs:
  • cerere de înscriere la concurs;
  • CV-ul semnat pe fiecare pagină;
  • copia actului de identitate;
  • copiile diplomelor de studii şi a altor acte care să ateste efectuarea unor specializări;
  • copia carnetului de muncă sau, dupa caz, o adeverinţă care să ateste vechimea în muncă şi, după caz, în specialitatea studiilor necesare ocupării postului (conform Ordinului ANFP nr. 192/2013 pentru aprobarea formatului standard al adeverinţei care atestă vechimea în muncă şi vechimea în specialitatea studiilor);
  • adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate (adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătăţii Publice).
BIBLIOGRAFIE
  • Ordonanța Guvernului nr. 65/19 august 1994 privind organizarea activității de expertiză contabilă și a contabililor autorizați, republicată;
  • Regulamentul de Organizare și Funcționare a Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România, republicat;
  • Standardul profesional nr.38 privind pregătirea profesională continua a profesioniștilor contabili.


 

Articol IFAC: Eficacitatea organizațiilor internaționale, esențială pentru soluționarea provocărilor globale

IFAC a găzduit, recent, cea de-a șasea ediție a întâlnirii cu tema Parteneriatul organizațiilor internaționale pentru  o reglementare eficientă, susținută de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE).
Cititi intregul articol aici
http://ceccar.ro/ro/?p=14415


 

Posturi vacante Filiala CECCAR Bihor: secretar și sef Birou stagiu și dezvoltare profesională

Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România organizează concurs la sediul Filialei CECCAR Bihor din Str. Emanuil Gojdu nr. 29, Bl. A9, Et. 1, jud. Bihor, în vederea ocupării unui post de secretar, pe perioadă nedeterminată, și a unui post de Șef birou stagiu și dezvoltare profesională cu contract de muncă pe perioadă determinată și program de lucru de 8 ore/zi.

Condiţiile generale pentru persoana care participă la concurs:
  • cetăţenia română, cetăţenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparţinând Spaţiului Economic European şi domiciliul în România;
  • cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
  • vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
  • capacitate deplină de exerciţiu;
  • starea de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
  • îndeplineşte condiţiile de studii şi, de vechime sau alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului;
  • nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului ori contra autorităţii, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiţiei, de fals ori a unor fapte de corupţie sau a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea.
Condiţii specifice și cerințe de participare la concurs:
  • studii superioare economice;
  • capacitate de analiză şi sinteză;
  • abilităţi excelente de organizare, prioritizare şi comunicare;
  • rezistenţă la stres, flexibilitate, atenţie la detalii, minuţiozitate, perseverenţă şi disponibilitate pentru program prelungit;
  • cunoştinţe Microsoft Office, nivel mediu;
  • comportament profesional integru şi conduită ireproşabilă.
Concursul se desfăşoară la sediul Filialei CECCAR Bihor, după cum urmează:
  • dosarele de înscriere se vor depune până la data 19.04.2019, ora 12.00, la sediul Filialei CECCAR Bihor;
  • proba scrisă, proba de verificare a abilităților de utilizare a calculatorului și interviul vor avea loc în data de 22.04.2019, ora 9.30, la sediul filialei Bihor;
  • comunicarea rezultatelor concursului se face prin specificarea menţiunii «admis» sau «respins» prin afişare la sediul Filialei CECCAR Bihor.
Acte necesare pentru dosarul de înscriere la concurs:
  • cerere de înscriere la concurs;
  • CV-ul semnat pe fiecare pagină;
  • copia actului de identitate ;
  • copiile diplomelor de studii şi a altor acte care să ateste efectuarea unor specializări;
  • copia carnetului de muncă sau, dupa caz, o adeverinţă care să ateste vechimea în muncă şi, după caz, în specialitatea studiilor necesare ocupării postului (conform Ordinului ANFP nr. 192/2013 pentru aprobarea formatului standard al adeverinţei care atestă vechimea în muncă şi vechimea în specialitatea studiilor);
  • adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate (adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătăţii Publice).
BIBLIOGRAFIE:
  • Ordonanța Guvernului nr. 65/19 august 1994 privind organizarea activității de expertiză contabilă și a contabililor autorizați, republicată;
  • Regulamentul de Organizare și Funcționare a Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România, republicat;
  • Standardul profesional nr. 38 privind pregătirea profesională continua a profesioniștilor contabili.


 

Conferinţa Științifică Internaţională „Contabilitatea și educația contabilă în societatea digitală”

În perioada 4-5 aprilie 2019 a avut loc, la Chișinău, cea de-a VIII-a ediție a Conferinței Științifice Internaţionale cu tema Contabilitatea și Educația Contabilă în Societatea Digitală, dedicată celebrării Zilei Profesionale a Contabilului din Republica Moldova. 

 

Cititi articolul intreg aici

http://ceccar.ro/ro/?p=14397

 


 

Noutăți fiscale europene din buletinul de știri ETAF de săptămâna aceasta

 

Controale vamale în cazul unui Brexit fără acord
 

La 3 aprilie a.c., Comisarul Pierre Moscovici, a reamintit consecințele vamale ale unui Brexit fără acord: dacă Marea Britanie ar părăsi UE fără un acord, aceasta ar deveni  imediat o țară terță, suportând consecințele aplicării imediate a Codului Vamal al Uniunii, cu referire la traficul de mărfuri din Regatul Unit. 

Cititi articolul intreg aici

http://ceccar.ro/ro/?p=14356

 


 

„Qatar Investment Expo”, Doha, 30 septembrie-2 octombrie 2019

În perioada 30 septembrie-2 octombrie 2019 va avea loc, în orașul Doha, Expoziţia şi Conferinţa pentru Investiţii Qatar Investment Expo 2019, ce oferă o platformă ideală antreprenorilor, deţinătorilor de proiecte şi investitorilor de a relaţiona în scopul asocierii în parteneriate.
Cititi articolul intreg aici
http://ceccar.ro/ro/?p=14345


 

Conferința Națională a CECCAR. Alegeri pentru Comisia superioară de disciplină

La Brașov s-a reunit sâmbătă, 30 martie a.c., Conferința Națională a CECCAR, constituită din membrii Consiliului Superior al Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR), membrii consiliilor filialelor, ai Comisiei superioare de disciplină, ai comisiilor de disciplină ale filialelor, precum și reprezentanți ai filialelor, desemnați de adunările generale.
Cititi articolul intreg aici
 http://ceccar.ro/ro/?p=14321
 


 

ANAF a publicat pe site-ul instituției Registrul entităților/unităților de cult pentru care se acordă deduceri fiscale

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a publicat pe portalul instituției Registrul entităților/unităților de cult pentru care se acordă deduceri fiscale. Acesta este disponibil la rubrica Servicii Online – poziția 14.
Cititi intre anuntul aici
http://ceccar.ro/ro/?p=14284
 

 

 

 

 

 

 

Forumul OECD 2018 și Conferința Ministerială

 

Lideri și factori de decizie din toate sectoarele societății civile – actuali și foști șefi de stat și de guvern, directori http://ceccar.ro/ro/?p=14439executivi, lideri din mari ONG-uri și sindicate,

membri proeminenți din media și universități de renume – se reunesc în fiecare an la Paris pentru a dezbate cele mai presante provocări economice și sociale cu

Principala temă pe care s-a axat Forumul din acest an a fost „Ce ne unește” în contextul unei serii de evenimente politice care au zdruncinat toate fundamentele și care au pus sub semnul întrebării colaborarea internațională, temă strâns legată de cea a ediției din anul anterior, „Concilierea decalajelor”.

Sesiunile și atelierele forumului s-au concentrat pe elementele esențiale ale cooperării internaționale: aspirații privind valorile, dorințele, preocupările, anxietățile și spațiile ce ne unesc. Aspirațiile pentru locuri de muncă mai bune, sănătate, educație și oportunitățile transcend frontierele, culturile și identitățile precum și valori precum echitate, respect, solidaritate și încredere.

Invitatul special al ediției din acest an, Președintele Republicii franceze, Emmanuel Macron, a adresat forumului discursul-cheie al întâlnirii ministeriale pe care a prezidat-o în acest an,  despre reformarea fundamentelor cooperării internaționale reprezentate de multilateralism. Pentru a putea susține refondarea multilateralismului în orice democrație trebuie tratate mai întâi problemele interne cauzate de globalizare și avuți în vedere trei piloni: răspundere – fiecare țară trebuie să fie responsabilă de reformă, incluziune – toate părțile interesate trebuie să fie implicate în proces și eficiență.

Conferința Consiliului ministerial, prezidată în acest an de Președintele francez, Emmanuel Macron, reunește, în fiecare an, miniștri din statele membre și partenere pentru a analiza politicile care ar putea conduce la o globalizare mai inclusivă și care ar putea răspunde mai bine preocupărilor dinamice ale cetățenilor.

Mai multe detalii despre programul Forumului, temele de discuții, vorbitori și înregistrările video.

 

 

 


 

Conferința Națională de Contabilitate și Fiscalitate – 7 iunie

 

Interdependența dintre contabilitate, fiscalitate și sistemul bancar conduce la necesitatea unei abordări integrate, esențială pentru buna funcționare a economiei, și stă la baza tematicii primei ediții a Conferinței naționale de contabilitate și fiscalitate, eveniment organizat de CECCAR, în parteneriat cu Institutul Bancar Român.

Activitățile pe care experții contabili și contabilii autorizați le pot desfășura ca membri ai organismului profesional CECCAR includ lucrări cu caracter fiscal, iar din perspectiva experților contabili ca intermediari în domeniul fiscal vom aborda, cu acest prilej, modificările aduse Directivei 2011/16/UE, ce au ca termen de transpunere în legislația națională a statelor membre UE finalul anului viitor.

Evenimentul va reuni practicieni și reprezentanți ai instituțiilor publice din domeniile financiar-bancar și fiscal, iar prezentările și dezbaterile vor aborda subiectele în special din punctul de vedere al provocărilor contabile în respectivele arii de activitate.

Participarea la eveniment se echivalează cu cinci ore de pregătire profesională.


 


Ghidul de gestionare a activităților practicilor mici și mijlocii, ediția a IV-a

Federația Internațională a Contabililor (IFAC) a publicat a IV-a ediție a Ghidului de gestionare a activităților practicilor mici și mijlocii, disponibilă gratuit pe site-ul IFAC, în limba engleză.

Publicat inițial de IFAC în 2010, ghidul are ca scop furnizarea unor îndrumări detaliate care să ajute PMM-urile să funcționeze mai eficient într-un mediu economic global din ce în ce mai complex și mai competitiv. Noua ediție este structurată în opt module de sine-stătătoare care tratează o gamă largă de subiecte, cum ar fi planificarea strategică, gestionarea personalului, relațiile cu clienții, gestionarea riscurilor și planificarea succesiunii.

De asemenea, ghidul abordează modificările fundamentale aduse de schimbările tehnologice în modul de funcționare a organizațiilor, subliniind importanța adaptării PMM-urilor în vederea utilizării tehnologiei pentru furnizarea de servicii către clienții lor și oferind îndrumări referitoare la opțiunile existente, riscurile tehnologice și folosirea tehnologiei pentru inovații practice.


Congresul IAAER, ediția a 13-a – apel pentru lucrări științifice

Asociația Internațională pentru Educație și Cercetare Contabilă (IAAER) va organiza cea de-a 13-a ediția a Congresului mondial al profesorilor și cercetătorilor din domeniul contabil la Sydney, în perioada 8-10 noiembrie 2018, în parteneriat cu Universitatea din Sydney.
Acest eveniment are loc o dată la patru ani și cuprinde prezentări plenare, simpozioane, sesiuni de lucrări concomitente și sesiuni de tip forum, reunind cercetători și profesioniști contabili din întreaga lume.
IAAER a lansat un apel pentru transmiterea de lucrări științifice pentru Congresul din acest an, cu termenul limită 30 iunie 2018. Lucrările se transmit prin intermediul platformei online a Congresului, 
https://iaaer.ase.ro, cele acceptate fiind eligibile pentru Premiul JIFMA.
Pentru mai multe informații, vă rugăm să accesați 
apelul lansat de IAAER și website-ul Congresului.
 


Regulamentul General privind Protecţia Datelor

Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulației a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE, denumit pe scurt GDPR, va începe să producă efecte în toate statele Uniunii Europene începând cu data de 25 mai a.c.

Accountancy Europe a publicat un document informativ pentru a ajuta contabilii să înțeleagă impactul noilor reglementări asupra activității lor.

Acestea conferă cetățenilor mai multe drepturi: dreptul la informare, dreptul de acces la datele personale, dreptul la rectificare și ștergere (dreptul de a fi uitat), dreptul la restricționarea prelucrării, dreptul la portabilitatea datelor, dreptul la opoziție. Informații suplimentare găsiți pe site-ul Autorității Naționale de Supraveghere a Datelor cu Caracter Personal

Instituția a întocmit și un ghid orientativ de aplicare a Regulamentului General privind Protecţia Datelor destinat operatorilor.

 

 


 


 


 


Paznic în cadrul Aparatului central

Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din Romania, organizează urgent concurs la sediul Aparatului Central al CECCAR din București, str. Intrarea Pielari nr. 1, sector 4, în vederea ocupării postului de paznic.

Condiţiile generale pentru persoana care participă la concurs:

  1. are cetăţenia română, cetăţenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparţinând Spaţiului Economic European şi domiciliul în România;
  2. cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
  3. are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
  4. are capacitate deplină de exerciţiu;
  5. are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
  6. îndeplineşte condiţiile de studii şi, de vechime sau alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului;
  7. nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului ori contra autorităţii, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiţiei, de fals ori a unor fapte de corupţie sau a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea.

Condiţii specifice și cerințe de participare la concurs:

  • studii medii sau generale;
  • atestat de paznic;
  • rezistenţă la stres, flexibilitate, şi disponibilitate pentru program flexibil;
  • disponibilitate pentru pentru lucru de noapte
  • comportament profesional integru şi conduită ireproşabilă.

Concursul se desfăşoară la sediul Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din Romania din București, Intarea Pielari nr. 1, sector 4 , după cum urmează :

  • dosarele de înscriere se vor depune până pe data de 25.05.2018 inclusiv, după următorul program: de luni până vineri între orele 08,00-16,00 la sediul Aparatului Central al C.E.C.C.A.R.
  • proba scrisă are loc în data de 30.05.2018 ora 12,00;
  • susținerea interviului are loc la data de 30.05.2018 orele 11,00;
  • comunicarea rezultatelor concursului se face prin specificarea menţiunii «admis» sau «respins».

Acte necesare pentru dosarul de înscriere la concurs:

  1. cerere de înscriere la concurs;
  2. CV- ul semnat pe fiecare pagină;
  3. copia actului de identitate ;
  4. copiile diplomelor de studii şi a altor acte care să ateste efectuarea unor specializări;
  5. copia carnetului de muncă sau, dupa caz, o adeverinţă care să ateste vechimea în muncă şi, după caz, în specialitatea studiilor necesare ocupării postului (conform Ordinului ANFP nr. 192/2013 pentru aprobarea formatului standard al adeverinţei care atestă vechimea în muncă şi vechimea în specialitatea studiilor);
  6. cazierul judiciar;
  7. adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate (adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătăţii Publice).

Bibliografie Legea nr.333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor și protecția persoanelor republicată cu modificările și completările ulterioare.


Regulamentul General privind Protecţia Datelor

Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulației a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE, denumit pe scurt GDPR, va începe să producă efecte în toate statele Uniunii Europene începând cu data de 25 mai a.c.

Accountancy Europe a publicat un document informativ pentru a ajuta contabilii să înțeleagă impactul noilor reglementări asupra activității lor.

Acestea conferă cetățenilor mai multe drepturi: dreptul la informare, dreptul de acces la datele personale, dreptul la rectificare și ștergere (dreptul de a fi uitat), dreptul la restricționarea prelucrării, dreptul la portabilitatea datelor, dreptul la opoziție. Informații suplimentare găsiți pe site-ul Autorității Naționale de Supraveghere a Datelor cu Caracter Personal

Instituția a întocmit și un ghid orientativ de aplicare a Regulamentului General privind Protecţia Datelor destinat operatorilor.


Consilier juridic în cadrul Direcției Juridice Resurse Umane și Achiziții

Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România organizează concurs, la sediul Aparatului Central  din București, str. Intrarea Pielari nr. 1, sector 4, în vederea ocupării a două posturi de consilier juridic  în cadrul Direcției Juridice Resurse Umane și Achiziții Condiţiile generale pentru persoana care participă la concurs:

  1. are cetățenia română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic European și domiciliul în România;
  2. cunoaște foarte bine limba română, scris și vorbit;
  3. are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
  4. are capacitate deplină de exercițiu;
  5. are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
  6. îndeplinește condițiile de studii și de vechime sau alte condiții specifice potrivit cerințelor postului;
  7. nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului ori contra autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea.

Condiții specifice și cerințe de participare la concurs:

  • studii superioare juridice;
  • capacitate de analiză și sinteză;
  • exeperiență in domeniu juridic de minim un an;
  • capacitate de asimilare rapidă a informațiilor noi;
  • excelente abilități de comunicare, amabilitate și muncă în echipă;
  • rezistență la stres, flexibilitate, atenție la detalii, minuțios, perseverență;
  • cunoștințe Microsoft Office, nivel foarte bun;
  • capacitate de sistematizare, analiză și sinteza informațiilor;
  • comportament profesional integru și conduită ireproșabilă.

Concursul se desfășoară la sediul CECCAR – Aparatul Central din București, Str. Intrarea Pielari nr. 1 sector 4 , după cum urmează :

  • dosarele de înscriere se vor depune urgent pe adresa de email resurseumane@ceccaro.ro sau la sediul Aparatului Central din București, str. Intrarea Pielari nr. 1, sector 4.
  • probele scrise constând în verificarea cunoștințelor profesionale dobândite (întrebări din bibliografie), proba de verificare a abilităților de utilizare a calculatorului precum și interviul se vor sustine la sediul Aparatului Central din București, str. Intrarea Pielari nr. 1, sector 4 in data de 10 mai 2018, ora 14:00.
  • comunicarea rezultatelor concursului se face prin specificarea mențiunii admis sau respins prin afișare pe site-ul CECCAR.

Acte necesare pentru dosarul de înscriere la concurs:

  1. cerere de înscriere la concurs scrisă de mână și semnată;
  2. CV semnat pe fiecare pagină;
  3. copia actului de identitate;
  4. copiile diplomelor de studii;
  5. copia carnetului de muncă sau, după caz, o adeverință care să ateste vechimea în muncă și, după caz, în specialitatea studiilor necesare ocupării postului (conform Ordinului ANFP nr. 192/2013 pentru aprobarea formatului standard al adeverinței care atestă vechimea în muncă și vechimea în specialitatea studiilor);
  6. adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate (adeverința care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătății Publice.

BIBLIOGRAFIE

  1. Ordonanța Guvernului nr. 65/19 august 1994 privind organizarea activității de expertiză contabilă și a contabililor autorizați, republicată, cu modificările ulterioare;
  2. Regulamentul de Organizare și Funcționare a Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România, republicat;
  3. Codul de procedură civilă;
  4. Codul de procedură penală;
  5. Codul Civil;
  6. Codul Penal;
  7. Regulamentul de organizare și funcționare a comisiilor de disciplină de pe lângă consiliile filialelor și Consiliul Superior al Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România;
  8. Codul etic national al profesioniştilor contabili;
  9. Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare;
  10. Regulamentul privind privind accesul la profesia de expert contabil şi de contabil autorizat;
  11. Regulamentul privind efectuarea stagiului şi examenul de aptitudini în vederea accesului la calitatea de expert contabil şi de contabil autorizat;
  12. Metodologia de acordare a vizei aprobate prin HCN nr.78/9 ianuarie 2017

Auditor de calitate în cadrul filialei CECCAR Tulcea

Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din Romania, organizează concurs la sediul Filialei CECCAR Tulcea din localitatea Tulcea Str. Sălciilor nr. 2, jud. Tulcea în vederea ocupării postului de auditor de calitate cu contract de munca pe perioadă determinată de 1 an si program de lucru de 2 ore/zi.

Condiţiile generale pentru persoana care participă la concurs:

  1. are cetăţenia română, cetăţenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparţinând Spaţiului Economic European şi domiciliul în România;
  2. cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
  3. are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
  4. are capacitate deplină de exerciţiu;
  5. are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
  6. îndeplineşte condiţiile de studii şi, de vechime sau alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului;
  7. nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului ori contra autorităţii, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiţiei, de fals ori a unor fapte de corupţie sau a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea.

Condiţii specifice și cerințe de participare la concurs:

  • studii superioare economice;
  • are calitatea de expert contabil și experiențã profesionalã de minimum 5 ani;;
  • capacitate de analiză şi sinteză;
  • abilităţi excelente de organizare, prioritizare şi comunicare;
  • rezistenţă la stres, flexibilitate, atenţie la detalii, minuţios, perseverenţă şi disponibilitate pentru program prelungit;
  • cunoştinţe Microsoft Office, nivel mediu;
  • comportament profesional integru şi conduită ireproşabilă.

Concursul se desfăşoară la sediul Filialei CECCAR Tulcea din localitatea Tulcea Str. Sălciilor nr. 2, jud. Tulcea, după cum urmează :

  • dosarele de înscriere se vor depune până la data 29.05.2018  inclusiv, după următorul program: de luni până vineri între orele 08,00-16,00 la sediul filialei CECCAR Tulcea
  • proba scrisă are loc în data de 30.05.2018  ora 10,00;
  • proba de verificare a abilităților  de utilizare a calculatorului  are loc în data de 30.05.2018  ora 11,00
  • susținerea interviului are loc la data de 30.05.2018   orele 11,30
  • comunicarea rezultatelor concursului se face prin specificarea menţiunii «admis» sau «respins» prin afişare la sediul filialei CECCAR Tulcea.

Acte necesare pentru dosarul de înscriere la concurs:

  1. cerere de înscriere la concurs;
  2. CV- ul semnat pe fiecare pagină din care să rezulte numărul total de expertize efectuate;
  3. copia actului de identitate ;
  4. copiile diplomelor de studii şi a altor acte care să ateste efectuarea unor specializări;
  5. copia carnetului de muncă sau, dupa caz, o adeverinţă care să ateste vechimea în muncă şi, după caz, în specialitatea studiilor necesare ocupării postului (conform Ordinului ANFP nr. 192/2013 pentru aprobarea formatului standard al adeverinţei care atestă vechimea în muncă şi vechimea în specialitatea studiilor);
  6. cazierul judiciar;
  7. adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate (adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătăţii Publice).

BIBLIOGRAFIE

  1. Ordonanța Guvernului nr. 65/19 august 1994 privind organizarea activității de expertiză contabilă și a contabililor autorizați, republicată;
  2. Regulamentul de Organizare și Funcționare a Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România, republicat;
  3. Regulamentul privind auditul de calitate în domeniul serviciilor contabile;
  4. Ghidul auditorului de calitate în domeniul serviciilor contabile;
  5. Standardul profesional nr.35 privind expertizele contabile;
  6. Codul etic national al profesioniștilor contabili.

Anunț concurs consilier juridic CECCAR – Aparatul Central

Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România organizează concurs, la sediul Aparatului Central  din București, str. Intrarea Pielari nr. 1, sector 4, în vederea ocupării a două posturi de consilier juridic  în cadrul Direcției Juridice Resurse Umene și Achiziții

Condiţiile generale pentru persoana care participă la concurs:

  1. are cetățenia română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic European și domiciliul în România;
  2. cunoaște foarte bine limba română, scris și vorbit;
  3. are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
  4. are capacitate deplină de exercițiu;
  5. are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
  6. îndeplinește condițiile de studii și de vechime sau alte condiții specifice potrivit cerințelor postului;
  7. nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului ori contra autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea.

Condiții specifice și cerințe de participare la concurs:

  • studii superioare juridice;
  • capacitate de analiză și sinteză;
  • exeperiență in domeniu juridic de minim un an;
  • capacitate de asimilare rapidă a informațiilor noi;
  • excelente abilități de comunicare, amabilitate și muncă în echipă;
  • rezistență la stres, flexibilitate, atenție la detalii, minuțios, perseverență;
  • cunoștințe Microsoft Office, nivel foarte bun;
  • capacitate de sistematizare, analiză și sinteza informațiilor;
  • comportament profesional integru și conduită ireproșabilă.

Concursul se desfășoară la sediul CECCAR – Aparatul Central din București, Str. Intrarea Pielari nr. 1 sector 4, după cum urmează :
– dosarele de înscriere se vor depune urgent pe adresa de email resurseumane@ceccaro.ro sau la sediul Aparatului Central din București, str. Intrarea Pielari nr. 1, sector 4.
– data privind probele scrise constând în verificarea cunoștințelor profesionale dobândite (întrebări din bibliografie), proba de verificare a abilităților de utilizare a calculatorului precum și data privind susținerea interviului se vor comunica ulterior pe site-ul CECCAR.
– comunicarea rezultatelor concursului se face prin specificarea mențiunii admis sau respins prin afișare pe site-ul CECCAR.

Acte necesare pentru dosarul de înscriere la concurs: 1. cerere de înscriere la concurs scrisă de mână și semnată; 2. CV semnat pe fiecare pagină; 3. copia actului de identitate; 4. copiile diplomelor de studii; 5. copia carnetului de muncă sau, după caz, o adeverință care să ateste vechimea în muncă și, după caz, în specialitatea studiilor necesare ocupării postului (conform Ordinului ANFP nr. 192/2013 pentru aprobarea formatului standard al adeverinței care atestă vechimea în muncă și vechimea în specialitatea studiilor); 6. adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate (adeverința care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătății Publice.

 BIBLIOGRAFIE

  1. Ordonanța Guvernului nr. 65/19 august 1994 privind organizarea activității de expertiză contabilă și a contabililor autorizați, republicată, cu modificările ulterioare;
  2. Regulamentul de Organizare și Funcționare a Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România, republicat;
  3. Codul de procedură civilă;
  4. Codul de procedură penală;
  5. Codul Civil;
  6. Codul Penal;
  7. Regulamentul de organizare și funcționare a comisiilor de disciplină de pe lângă consiliile filialelor și Consiliul Superior al Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România;
  8. Codul etic national al profesioniştilor contabili;
  9. Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare;
  10. Regulamentul privind privind accesul la profesia de expert contabil şi de contabil autorizat;
  11. Regulamentul privind efectuarea stagiului şi examenul de aptitudini în vederea accesului la calitatea de expert contabil şi de contabil autorizat;
  12. Metodologia de acordare a vizei aprobate prin HCN nr.78/9 ianuarie 2017

Raport privind stadiul adoptării standardelor internaționale la nivel global

Federația Internațională a Contabililor (IFAC) a publicat recent un raport referitor la stadiul adoptării standardelor internaționale la nivelul anului 2017. Conform acestui material, rata de adoptare a standardelor a crescut semnificativ în ultimii ani, ca urmare a eforturilor depuse de IFAC și de organismele sale membre.

În prezent, situația adoptării standardelor internaționale elaborate de IFAC și Fundația IFRS se prezintă astfel:

  • 79% din jurisdicții au adoptat Standardele Internaționale de Audit (ISA) pentru toate auditurile obligatorii;
  • 61% din jurisdicții au adoptat Codul etic al profesioniștilor contabili în întregime;
  • 55% din jurisdicții au făcut demersuri pentru adoptarea Standardelor Internaționale de Contabilitate pentru Sectorul Public (IPSAS), dintre care 9% au adoptat IPSAS-urile în întregime pentru toate entitățile din sectorul public;
  • Toate jurisdicțiile au preluat cel puțin o parte din dispozițiile prevăzute în Standardele Internaționale de Educație (IES), iar 20% au adoptat în întregime toate IES-urile pentru toți profesioniștii contabili;
  • 91% din jurisdicții au adoptat Standardele Internaționale de Raportare Financiară (IFRS) pentru toate sau pentru majoritatea entităților de interes public.

Mai multe informații aflați din Raportul publicat pe site-ul IFAC.


 

Acord CECCAR-ACCA: Taxe reduse pentru înscrierea la ACCA Qualification

Colaborarea CECCAR-ACCA s-a concretizat într-un nou acord semnat recent care prevede că membrii CECCAR beneficiază de taxe reduse pentru înregistrarea la ACCA, precum și pentru exceptările de la examenele F1-F3.

Concret, taxa de înregistrare la ACCA este, potrivit acordului, în valoare de 30 GBP, iar pentru exceptările mai sus menționate se percepe o taxă de 45 GBP.

Facilitățile sunt valabile până la data de 31 martie a.c., iar pentru înregistrările ce nu vor depăși data de 9 martie a.c. este inclus și un material de curs gratuit, pentru primul examen susținut.

Informații suplimentare cu privire la facilitățile pe care le prevede acordul și despre înscrierea la ACCA puteți obține prin completarea și transmiterea unui formular dedicat.

De-a lungul timpului, colaborarea dintre CECCAR și ACCA s-a concretizat printr-o serie de acorduri ce au vizat facilități atribuite membrilor pentru obținerea calificărilor oferite de ACCA.


 

Seminar online gratuit: IFRS 15 Venituri din contracte cu clienții

 

ACCA organizează marți, 20 februarie a.c., un seminar online cu tema IFRS 15 Venituri din contracte cu clienții.

Începând cu ora 16.00, profesioniști din domeniul financiar-contabil vor putea urmări prezentările specialiștilor de la BPP Professional Education.

Pentru a participa la seminarul online gratuit, vă rugăm să completați formularul de înregistrare (click pentru accesare).

De asemenea, vă reamintim că facilitățile oferite în baza parteneriatului dintre CECCAR și ACCA mai sunt valabile până la 31 martie. Detalii puteți afla aici.


Conturi contabile noi, pentru înregistrarea contribuțiilor sociale obligatorii

Ministerul Finanțelor Publice (MFP) a publicat noile conturi contabile, ce vor fi utilizate pentru înregistrarea contribuţiilor datorate, potrivit titlului VContribuţii sociale obligatorii din Codul fiscal, pentru veniturile realizate, începând cu data de 1 ianuarie 2018, în contextul transferului contribuțiilor sociale de la angajatori la angajați. Acestea au fost introduse prin Ordinul nr. 1.243/2018, din 5 februarie 2018, privind completarea unor reglementări contabile, publicat în Monitorul Oficial al României nr. 120 din 7 februarie 2018 – Partea I.

Noile conturi pentru înregistrarea contribuțiilor sociale sunt:

  • 4315 Contribuția de asigurări sociale (P);
  • 4316 Contribuția de asigurări sociale de sănătate (P);
  • 436 Contribuția asiguratorie pentru muncă (P);
  • 646 Cheltuieli privind contribuția asiguratorie pentru muncă.

Cele patru conturi contabile prevăzute de OMFP nr. 1.243/2018 sunt introduse în: 

  • Planul de conturi general cuprins la punctul 594 din Reglementările contabile privind situaţiile financiare anuale individuale şi situaţiile financiare anuale consolidate, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.802/2014;
  • Planul de conturi cuprins la punctul 196 din Reglementările contabile conforme cu Standardele Internaţionale de Raportare Financiară, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.844/2016;
  • Planul de conturi general cuprins la punctul 344 din Reglementările contabile pentru persoanele juridice fără scop patrimonial, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 3.103/2017.


 

 


 


Conferința Națională de Controlling și Risk Management

Noile tendințe în afaceri, transformarea digitală și dinamica proceselor de business produc schimbări în sfera serviciilor financiar-contabile și implicit în rolul pe care îl joacă profesionistul contabil într-o companie.

Vă invităm să analizăm alături de reprezentanții Romsys, SAP România și V&T Management cum activitățile de controlling și risk management pot fi instrumentul progresului într-o companie, așezând profesionistul contabil într-o nouă perspectivă, aceea de consultant de management strategic pentru toate departamentele.

Înscrierile se pot face până la data de 2 martie 2018, în limita locurilor disponibile.

Vă așteptăm cu drag!

* Vă informăm că la acest eveniment se realizează fotografii și înregistrări video, care vor fi făcute publice pe diverse canale de comunicare (online și print) ale CECCAR și ale partenerilor. Prin participarea dvs. vă exprimați acordul ca CECCAR și partenerii săi să facă publice aceste fotografii/înregistrări video.


 

Trei luni până la punerea în aplicare a noilor norme privind protecția datelor cu caracter personal

Au rămas mai puțin de 100 de zile până la 25 mai 2018, dată la care va fi pus în aplicare, în toate statele membre ale Uniunii Europene, Regulamentul general privind protecția datelor (RGPD) – Regulamentul (UE) 2016/679. Noile norme vor deveni, astfel, aplicabile, după doi ani de la adoptarea și intrarea în vigoare a documentului amintit.

Reamintim că, la 4 mai 2016, a fost publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene pachetul legislativ privind protecția datelor la nivelul UE, care cuprinde:

  • Regulamentul (UE) 2016/679privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor), care va avea directă aplicabilitate în toate statele membre, inclusiv în România, începând cu data de 25 mai 2018;
  • Directiva (UE) 2016/680referitoare la protecția datelor personale în cadrul activităților specifice desfășurate de autoritățile de aplicare a legii.

Orientări pentru facilitarea aplicării directe și uniforme a normelor

Pentru a veni în sprijinul celor vizați, Comisia Europeană (CE) a publicat recent o serie de orientări în vederea facilitării procesului de aplicare directă și uniformă, începând cu 25 mai, în întreaga UE, a noilor norme de protecție a datelor. Orientările reamintesc principalele inovații și oportunități oferite de Regulament, trec în revistă acțiunile pregătitoare realizate deja și evidențiază demersurile pe care Executivul de la Bruxelles, autoritățile naționale pentru protecția datelor și administrațiile naționale trebuie să le întreprindă în continuare. CE a alocat până acum 1,7 milioane euro reprezentând fonduri destinate autorităților pentru protecția datelor și formării de profesioniști în acest domeniu. O sumă suplimentară de 2 milioane euro este disponibilă pentru a sprijini autoritățile naționale în stabilirea de contacte cu întreprinderile, în special cu IMM-urile.

Regulamentul general privind protecția datelor permite libera circulație a datelor în cadrul pieței unice digitale. Acesta va proteja mai bine viața privată a cetățenilor europeni și va consolida încrederea și securitatea consumatorilor, oferind în același timp noi oportunități pentru întreprinderi, în special pentru întreprinderile mai mici.

Orientările reamintesc principalele elemente ale RGPD:

  • Un set unic de norme la nivelul întregului continent, care garantează securitatea juridică pentru întreprinderi și același nivel de protecție a datelor în întreaga UE pentru cetățeni;
  • Se aplică aceleași norme tuturor societăților care oferă servicii în UE,chiar dacă acestea își au sediul în afara UE;
  • Drepturi noi și consolidate pentru cetățeni: dreptul la informare, la acces și dreptul de a fi uitat sunt consolidate. Un nou drept la portabilitatea datelor le permite cetățenilor să își transfere datele de la o societate la alta. Acest lucru le va oferi societăților noi oportunități de afaceri;
  • O mai bună protecție împotriva încălcării securității datelor: o societate care se confruntă cu o încălcare a securității datelor, ceea ce expune persoanele fizice la riscuri, trebuie să notifice acest lucru autorității pentru protecția datelor în termen de 72 de ore;
  • Norme stricte și amenzi disuasive: toate autoritățile pentru protecția datelor vor avea competența de a aplica amenzi de până la 20 de milioane euro sau, în cazul unei societăți, amenzi în valoare de 4% din cifra de afaceri anuală.

Drepturi noi și consolidate pentru persoanele fizice

Protecția conferită de RGPD vizează persoanele fizice, indiferent de cetățenia sau reședința acestora, în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal. Așadar, noile reglementări conferă cetățenilor mai multe drepturi, pe care și le pot exercita în mod gratuit față de entitățile care le prelucrează datele – operatorii de date, astfel: dreptul la informare, dreptul de acces la datele personale, dreptul la rectificare și ștergere (dreptul de a fi uitat), dreptul la restricționarea prelucrării, dreptul la portabilitatea datelor, dreptul la opoziție. Aceste drepturi sunt detaliate pe site-ul Autorității Naționale de Supraveghere a Datelor cu Caracter Personal.

Instrument online în sprijinul aplicării Regulamentului la nivel practic

Cunoștințele despre beneficiile și oportunitățile oferite de noile norme nu sunt difuzate în mod egal. În acest context, Executivul de la Bruxelles apreciază că este necesar, în special, să se accelereze acțiunile de sensibilizare și să se sprijine eforturile IMM-urilor în ceea ce privește conformitatea. De aceea, CE a lansat un instrument online sub formă de întrebări și răspunsuri destinate cetățenilor, întreprinderilor, în special IMM-urilor, precum și altor organizații. Acesta vine în sprijinul părților interesate în vederea pregătirii lor pentru aplicarea RGPD și a respectării noilor reguli europene în domeniu. Ghidul online este disponibil pe site-ul Comisiei Europene.

Ghid orientativ de aplicare a Regulamentului General privind Protecția Datelor destinat operatorilor

Pentru a veni în întâmpinarea eforturilor operatorilor de conformare cu noile reguli de prelucrare a datelor personale, pe site-ul Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) este publicat, în cadrul secțiunii speciale dedicate RGPD, Ghidul orientativ de aplicare a Regulamentului general privind protecția datelor destinat operatorilor. Se dorește ca acest document să constituie un instrument util în activitatea tuturor operatorilor, în efortul acestora de pregătire a aplicării Regulamentului (UE) 2016/679.

Responsabilul cu protecția datelor cu caracter personal

Un element de noutate pe care acest act normativ european îl aduce în peisajul juridic românesc îl reprezintă instituirea obligativității desemnării la nivelul operatorului sau persoanei împuternicite de operator, în anumite cazuri, a unui responsabil cu protecția datelor. Pentru asigurarea unei aplicări unitare a RGPO, Grupul de Lucru Art. 29 de pe lângă Comisia Europeană a emis Ghidul privind Responsabilul cu protecția datelor (DPO), accesibil la secțiunea specială dedicată Regulamentului General privind Protecția Datelor, pe site-ul ANSPDCP.

Cazurile în care este obligatorie desemnarea unui responsabil cu protecția datelor:

  • Când prelucrarea este efectuată de o autoritate publică sau un organism public, cu excepția instanțelor care acționează în exercițiul funcției lor jurisdicționale;
  • Dacă activitățile principale ale operatorului sau ale persoanei împuternicite de operator constau în operațiuni de prelucrare care necesită o monitorizare periodică și sistematică a persoanelor vizate pe scară largă;
  • Dacă activitățile principale ale operatorului sau ale persoanei împuternicite de operator constau în prelucrarea pe scară largă a unor categorii speciale de date sau a unor categorii de date cu caracter personal privind condamnări penale și infracțiuni.

Când nu este necesară desemnarea unui responsabil cu protecția datelor?

  • Atunci când nu se prelucrează pe scară largă date cu caracter personal. Spre exemplu: prelucrarea datelor pacientului de către un cabinet medical individual; prelucrarea datelor personale referitoare la condamnările penale și infracțiuni de către un cabinet individual de avocatură.

Sarcinile responsabilului cu protecția datelor:

  • de a informa și consilia operatorul, sau persoana împuternicită de operator, precum și angajații care se ocupă de prelucrările de date;
  • de a monitoriza respectarea Regulamentului, a altor dispoziții de drept al Uniunii sau de drept intern referitoare la protecția datelor;
  • de a consilia operatorul în ceea ce privește realizarea unei analize de impact asupra protecției datelor și de a monitoriza executarea acesteia;
  • de a coopera cu Autoritatea de Supraveghere și de a reprezenta punctul de contact cu aceasta;
  • de a ține seama în mod corespunzător de riscul asociat operațiunilor de prelucrare, la îndeplinirea sarcinilor sale.

A fost validat standardul ocupațional aferent rolului de Responsabil cu protecția datelor cu caracter personal (DPO), introdus în Clasificatorul Ocupațiilor din România

Odată cu apropierea momentului în care noile reglementări vor intra în vigoare, a fost introdus în Clasificatorul Ocupațiilor din România și a fost validat, la Ministerul Educației Naționale (MEN), standardul ocupațional aferent rolului de Responsabil cu protecția datelor cu caracter personal.

Potrivit unui comunicat, „PwC România și D&B David și Baias au obținut validarea standardului ocupațional aferent rolului de Responsabil cu protecția datelor cu caracter personal (sau DPO) de la Comitetul Sectorial Administrație și Servicii Publice din cadrul Autorității Naționale pentru Calificări, structură a Ministerului Educației Naționale. Acest standard elaborat de echipa PwC împreună cu cea a D&B David și Baias va sta la baza cursurilor de formare profesională pentru această poziție organizate pe viitor în România”. Această reușită este și ca urmare a demersurilor făcute de aceeași echipă în fața Ministerului Muncii pentru introducerea în COR a ocupației pentru prima dată în România.

Rolul de Responsabil cu protecția datelor cu caracter personal (DPO) este prevăzut de noul Regulament general de protecție a datelor.

Campanii informative pentru IMM-uri

Deși, de regulă, obligațiile de păstrare a evidenței nu se aplică IMM-urilor, întreprinderile sau organizațiile cu mai puțin de 250 de angajați au obligații de păstrare a evidenței în cazul în care prelucrarea este susceptibilă să genereze un risc pentru drepturile și libertățile persoanelor vizate, dacă prelucrarea nu este ocazională sau prelucrarea include categorii speciale de date, foarte multe întreprinderi încadrându-se în aceste situații.

Potrivit reprezentanților Consiliului Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR), în țara noastră nu există încă măsuri/programe de consiliere și susținere a IMM-urilor pentru implementarea RGPD. În acest context, reprezentanții întreprinzătorilor mici și mijlocii consideră necesară adoptarea următoarelor măsuri:

  • asigurarea unui serviciu de consiliere gratuită pentru IMM-urioperațional cu minimum două luni înainte de data aplicării Regulamentului;
  • realizarea unui ghid aplicativ concret și complet pentru IMM-uri, cu pași de urmat, proceduri operaționale, instituții, termene, formulare, etc. disponibil online;
  • realizarea unei ample campanii de informareadaptate specificului IMM-urilor; punerea în aplicare a art. 3 alin. (1) din Legea prevenirii nr. 270/2017, potrivit căruia „Toate autoritățile/instituțiile publice cu atribuții de control, constatare și sancționare a contravențiilor au obligația, corespunzător domeniilor aflate în responsabilitatea acestora, ca, în termen de 3 luni de la data intrării în vigoare a prezentei legi, să elaboreze și să difuzeze materiale documentare și ghiduri și să aloce pe pagina de internet secțiuni special dedicate informării publice”;
  • punerea în aplicare a art. 3 alin. (3) din Legea prevenirii nr. 270/2017, potrivit căruia autoritățile/instituțiile publice cu atribuții de control au obligația să elaboreze proceduri de îndrumare și control, să afișeze pe site-urile proprii spețele cu frecvență ridicată și soluțiile de îndrumare emise, să exercite activ rolul de îndrumare, oferind, conform procedurilor, indicațiile și orientările necesare pentru evitarea pe viitor a încălcării prevederilor legale;
  • punerea în aplicare a art. 3 alin. (4) din Legea prevenirii nr. 270/2017, conform căruia „Autoritatea administrației publice centrale cu atribuții de coordonare la nivel național a domeniului mediul de afaceri (respectiv, Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat)are obligația ca, în termen de 6 luni de la data intrării în vigoare a prezentei legi, să dezvolte și să opereze un portal dedicat oferirii în mod centralizat de servicii online și resurse în vederea informării în ceea ce privește aspectele prevăzute la alin. (1)”.

ANSPDCP: Aplicarea amenzii maxime NU este scopul principal al Regulamentului

În măsura nerespectării drepturilor persoanelor vizate, Regulamentul conferă persoanelor fizice în cauză dreptul de a depune o plângere la Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP). Plângerea este scutită de taxe.

Dacă plângerea este admisibilă, aceasta va putea fi urmată de o investigație la operatorul de date reclamat.

Măsurile corective pe care ANSPDCP le va putea dispune în temeiul RGPD se referă la: dispunerea unei avertizări în atenția unui operator, acordarea unei mustrări, obligarea operatorului să informeze persoana vizată cu privire la o încălcare a protecției datelor, impunerea unei limitări temporare sau definitive, inclusiv o interdicție asupra prelucrării, rectificarea sau ștergerea datelor sau restricționarea prelucrării etc.

Potrivit informațiilor furnizate de ANSPDCP, în ceea ce privește stabilirea sancțiunilor cu amendă, aceasta va avea la bază „o analiză temeinică, în funcție de circumstanțele fiecărui caz în parte. Atunci când se va lua decizia dacă să se impună o amendă administrativă, precum și valoarea acesteia în fiecare caz în parte, se va acorda atenția cuvenită criteriilor prevăzute de Regulamentul General privind Protecția Datelor, astfel încât să se asigure principiul proporționalității”.

În contextul în care în spațiul public, în ultima perioadă, au fost vehiculate opinii potrivit cărora în cazul abaterilor de la noile norme ar urma să fie aplicate amenzi la nivelul maxim prevăzut, ANSPDCP precizează: „Autoritatea de Supraveghere își propune creșterea nivelului de conștientizare și de înțelegere a riscurilor, normelor, garanțiilor și drepturilor în materie de prelucrare a datelor și se delimitează față de opiniile lansate tot mai des în spațiul public care induc în mod greșit ideea că sancțiunile cu amenzi la nivel maxim sunt singurele măsuri corective la care se poate recurge. Totodată, Autoritatea de Supraveghere se delimitează și respinge publicitatea agresivă a unor terțe părți în încercarea de monetizare a prevederilor Regulamentului general privind protecția datelor, prin mediatizarea «perspectivei de a se aplica amenda maximă de 4% din cifra de afaceri» și acreditarea ideii false că aplicarea amenzii maxime ar fi principalul obiectiv al Regulamentului. Astfel, Autoritatea de Supraveghere va elabora o secțiune de întrebări frecvente în cadrul website-ului propriu, www.dataprotection.ro, privind principalele obiective ale RGPD”.


 

Ziua Internațională a Contabilului

  CECCAR se alătură IFAC în sărbătorirea Zilei Internaționale a Contabilului – sprijinim cu mândrie profesioniștii contabili și misiunea lor de interes public ce include combaterea corupției, extinderea creșterii economice și îmbunătățirea calității vieții.

        Potrivit IFAC, sunt 3 milioane de profesioniști contabili la nivel mondial.

La mulți ani profesioniștilor contabili!

 

 Ziua Internațională a Contabilului

La 10 noiembrie 1494, Luca Pacioli (1445-1517) – călugăr franciscan, matematician şi teolog –, considerat părintele contabilității, a publicat Summa de arithmetica, geometria, proportioni et proportionalita.

Despre conturi și alte evidențe, unul dintre capitolele acestei cărți, conținea o descriere detaliată despre contabilitatea Veneției.

Pacioli a fost primul care a publicat o lucrare despre sistemul dublu de intrare în evidența contabilă. A fost prima lucrare tipărită despre metoda contabilității duble și funcții care au servit drept bază a unor bine-cunoscute lucrări în domeniul contabilității comerciale utilizate și în prezent.

 

 

 

 

 


 

Norme privind constituirea, administrarea şi utilizarea fondului de garanţii pentru răspunderea civilă profesională a membrilor CECCAR, descarcă aici

 


 

 INFORMAŢII privind activitatea de prevenire şi combatere a spălării banilor

şi a finanţării actelor de terorism

OFICIUL NAŢIONAL PENTRU PREVENIREA ŞI COMBATEREA SPĂLĂRII BANILOR (ONPCSB) - a pus la dispoziţia fiecărui membru

CECCAR posibilitatea să-şi deschidă un cont propriu în sistemul on-line în situaţia în care are de transmis rapoarte către ONPCSB.

Sistemul de raportare on-line se găseşte pe www.oncsb.ro la secţiunea "Raportare on line"

Pentru eventuale informaţii suplimentare, privind utilizarea sistemului vă puteţi adresa doamnei Mihaela Danescu, telefon 0213155207


 

În conformitate cu prevederile art. 7 al Hotărârii nr. 11/66 din 2 aprilie 2011 a Conferinţei Naţionale s-a aprobat Nota nr. 3176/16.03.2011 privind asigurarea pentru riscul profesional al membrilor Corpului.

Urmare măsurilor propuse în această Notă vă vă aducem la cunoştinţă următoarele:

-  începând cu anul 2011, condiţiile de asigurare şi de plată vor fi negociate direct de către membrii cu societăţile de asigurare agreate, ţinând seama de condiţiile concrete cerute de organismele profesionale, organizatorii de licitaţii pentru angajarea serviciilor contabile etc., aceştia putând să solicite asistenţa direcţiilor de specialitate ale Corpului;

-  lista actualizată cu societăţile de asigurare agreate de C.E.C.C.A.R. pentru realizarea asigurărilor de răspundere civilă profesională a membrilor, cuprinde următoarele societăţi de asigurare:

1.        ASIGURARE ROMÂNEASCĂ – ASIROM VIENNA INSURANCE GROUP SA;

2.        SOCIETATEA COMERCIALĂ DE ASIGURARE – REASIGURARE ASTRA SA;

3.        ALLIANZ – ŢIRIAC ASIGURĂRI SA;

4.        GENERALI  ROMÂNIA ASIGURARE  REASIGURARE SA;

5.        OMNIASIG VIENNA INSURANCE GROUP S.A.;

6.        EUROINS ROMÂNIA ASIGURARE  REASIGURARE S.A. (fosta ASITRANS);

7.        GROUPAMA ASIGURĂRI S.A.;

8.        ABC ASIGURĂRI – REASIGURĂRI S.A.;

9.        UNIQA ASIGURĂRI S.A.

 

-   pentru anul 2012, sumele plătite de membrii activi ai Corpului cu titlul de prime de asigurare, către societăţile de asigurare agreate, se deduc din cotizaţiile variabile datorate de aceştia, pe baza documentelor legale, în limitele sumelor anuale de max.20 EUR  pentru o societate, max. 10 EUR pentru un expert contabil şi max.6 EUR pentru un contabil autorizat;

-  au fost abrogate Normele nr. 5704/2008 privind plata centralizată de către Corp a primelor de asigurare a membrilor contra riscurilor legate de exercitarea profesiei, aprobate prin Hotărârea nr. 08/89 din 14 mai 2008 a Consiliului Superior al C.E.C.C.A.R., cu modificările şi completările ulterioare şi implicit au fost abrogate măsurile iniţiate de Consiliul Superior al C.E.C.C.A.R. privind plata centralizată de către Corp a primelor de asigurare a membrilor activi, contra riscurilor legate de exercitarea profesiei, aprobate prin Hotărârea nr. 01/49 din 31 martie 2011 a Conferinţei Naţionale a C.E.C.CA.R.


 

 

IMPORTANT PENTRU MEMBRII

 

  • CONTRACT-CADRU DE PRESTĂRI SERVICII FINANCIAR-CONTABILE, descarcă aici
     

 

 





E-mail:

   © Corpul Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania, 2009